Edelman Dijital’den David Armano ve eBay’in baş
blogger’ı Richard Brewer-Hay’in, sosyal medyanın PR üzerindeki geleceği üzerine
yorumlarına aşağıda yer vermek istiyorum. "Pr Rehberi" internet
sitesinde rastlayıp okuduğum bu kaynak, iş dünyasındaki PR'ın kritik
noktalarını, günümüz teknoloji harikası sosyal medya ile net bir şekilde
ilişkilendirerek sektör ve geleceği üzerinde nokta atışlarında bulunuyor.
İyi okumalar.
“PR’ın geleceği neden PR’a
benzemiyor.” Bu konuda beş ana eğilim ortaya çıkıyor:
1. PR’ın odağı daralacak. Armano, PR uzmanlarının büyük olasılıkla odaklanma
ihtiyacı duyacağı bir tür iletişim dokunma noktalarını tanımlamak için, “mikro
– etkileşimler” terimini kullanıyor. Temel olarak iletişim, daha küçük
ölçeklerde gerçekleşecek; kitle anlayışı, bireysel anlayış kadar etkili
olmayacak. Sosyal medyanın ön plana çıkması daha kısa dikkat aralığı anlamına
geldi ve her bir bildirim veya sorunun gerçek zamanlı bir geri bildirime layık
olduğu fikri giderek güç kazandı.
2. Halkla ilişkiler ve müşteri
hizmetleri birlikte yürüyecek.Genellikle
ikisi ayrı yönetilen birimler olsa bile, müşteri hizmetleri her zaman halkla
ilişkilerle ilgili bir birim oldu. Kötü yürütülen müşteri hizmetlerinin, halkla
ilişkiler kabusuna dönüşebileceği bir sosyal medya dünyasında, bu ikisinin daha
yakın bir ilişkide bulunmaya ihtiyacı var, hatta belki de aynı birimde
bulunmaya. Firmanızın iç yapısı tüketicilerin umurunda değil; onlar sadece
kendilerini dinleyecek ve şikayetlerine cevap verecek birini ister.
3. Tartışmalar demografik
öğelerden daha önemli olacak.Pazarlamacılar
genellikle demografik bilgilere (yaş, cinsiyet vb.) güvenirler. Bu halkla
ilişkiler için değerli bir strateji değildir. Gelecekte halkla ilişkiler, daha
küçük, konu tabanlı tartışma grupları ve niş topluluklar arasında
yaşayacak. Topluluklar ilgi alanları etrafında birleşip gelişecek.
4. PR daha proaktif olacak. PR departmanı sık sık bir kriz ile başa çıkmak için
yöntemlerin geliştirildiği yer olarak görülür: Ancak genellikle bir şikayet ya
da olumsuz durum ortaya çıktıktan sonra sorunlarla ilgilenir ve medyadan gelen
eleştirilere yanıt verir. Zamanla, bu sistem PR’ın sahip olduğu kötü itibara
büyük ölçüde katkıda bulunmuştur. Gelecekte, PR uzmanlarının insanların
markaları hakkındaki düşünme biçimlerini şekillendirmek istediklerinde daha
proaktif olmaları gerekecek. İnsanların şirketleri algılama şekillerini, sadece
tartışmalara katılarak değil, aynı zamanda bu tartışmaları yönlendirerek
etkilemek durumunda kalacaklar. Bu da toplum yönetimi görevlerinin ürün
ekiplerinden uzağa ve PR’a doğru kayması anlamına gelir.
5. Sosyal medya eğitimi şart. Armano şöyle söylüyor: “Aptal olmayın, fakat korkak
da olmayın. Hepimiz işimizi kaybetmekten bir tweet uzak konumdayız.” Bu PR
uzmanlarının sosyal medya içerisinde birer saatli bomba oldukları anlamına
gelmez. Armano’nun söylemek istediği sosyal medyanın pek çok geleneksel yönteme
göre daha fazla riske girmek anlamına geldiğidir. Bunun da bir sonucu olarak
eğitim organizasyonlar için kilit olmalıdır. İşletmeler sosyal medya için esnek
kılavuzlara sahip olmalılar. Teknoloji ve en iyi yöntemler çok hızlı şekilde
değişir, PR uzmanları da bu değişimlere hızla adapte olmalı ve tek bir yöntem
ya da politikaya mecbur hissetmemelidir. Haber döngülerinin 5 ila 10 dakika arasında
olduğu bugünün medya dünyasında özgürlük çok önemlidir.
Kaynak: Becky Jones Blog
No comments:
Post a Comment