Haydi hep beraber, 2012 olimpiyatlarındaki
atletlerin şimdi söyleyeceğimiz bir medya tavsiyesini önemseyeceklerini ve
röportajlarında büyük bir yurtseverlikle sorulara cevap vereceklerini umalım.
Aşağıda, 2012
Londra Olimpiyatları’nda yarışacak atletler için, geçtiğimiz Yaz ve Kış
oyunlarında yapılmayanlara dayanarak önerilen basit bir medya tavsiyesi yer
almakta.
Önerileni kolayca söyle, seyircilerini ve senden ne umduklarını hatırla.
İnsanlar, madalya
almaları için, sadece kişisel olarak atletleri değil bütünsel olarak daha çok
ülkelerini desteklemekteler.
Amerika’yı örnek
alırsak;
Çoğu Amerikan
atlet, 2008 ve 2010’da sadece kendi başarılarına odaklandılar. Fakat atletler
bu yıl neden Londra’da olduklarını hatırlamak zorundalar: Birleşik Devletleri
temsil etmek için.
Bu yüzden,
atletlere, galibiyetleriyle ilgili nasıl hissettikleri sorulduğunda, kendi
kişisel duyguları hakkında söz etmeleri kabul edilebilir; fakat haydi onların,
bu galibiyetlerinin ABD için olduğunu söylediklerini varsayalım.
Bu konuda, elde
ettikleri galibiyetleri ülkelerini temsil ettiği için çok fazla
gururlandıklarını her seferinde ısrarla söyleyen Kanada’lı atletlerden ders
alınabilir.
Şu bir gerçek ki,
madalya başarılarını ilk etapta temsil ettikleri ülkelere adayan profosyonel
atletler, bu atletlerin destekleyicileri tarafından her zaman çok daha fazla
takdir edilir.
Bu ayrıca
fazlasıyla kolay bir yöntem. Tek yapılması gereken, eklenecek 3 kelime: “ Benim
ülke için”
Yani bir atlet, “
Bu madalyayı aldığım için çok heyecanlıyım” demek yerine “ Bu madalyayı ülkem
adına aldığım için fazlasıyla heyecanlıyım” deyip gönülleri çok daha fazla
fethedebilir. Bu cümleyi kurduktan sonra, yarış sürecinde hissettiği duygulardan
bahsetmesinde hiçbir engel yoktur.
Aynı formül iş
dünyasında da oldukça işe yarar. Markalar, ülke sözcüğünü müşteri sözcüğüyle
değiştirebilirler. “Bu yeni ürün tanıtımından dolayı çok heyecanlıyız” yerine “
Müşterilerimize yaptığımız bu yeni ürün tanıtımından dolayı çok heyecanlıyız”
cümlesi çok daha pozitif bir anlam vererek marka-müşteri ilişkilerini
güçlendirici bir niteliğe sahiptir.
Tripp Frohlichstein
No comments:
Post a Comment