Danışmanlık şirketi Gaylord LLC’yi kurmadan önce, Washinton D.C, Cleveland ve Sydney, Avustralya’da, haber muhabiri olarak 15 yıldan fazla bir iş deneyimine sahip Becky Galylord’un, sosyal medyayı etkili şekilde kullanmak adına sıraladığı 10 maddelik listesine yer vermek istiyorum. Liste ilk bakışta hepimizin zaten bildiklerini sıralamış gibi gözükse de, ben hala haberdar olmayıp gözden kaçırdığımız oldukça yararı dokunabilecek sosyal ağ platformlarının olduğuna inanıyorum. Bu yüzden Galylord’un bu listesini paylaşıma değer gördüm.
“
Sosyal
Medya, oldukça fazla zamanınızı alabilir, elbette izin verdiğiniz ölçüde.
Sosyal medya aktivitelerini, gerçek hayatta sahip olduğumuz anlamlı işler ve
ilişkilerle bağdaştırabilmek çok önemli. Bunun için, önceliklerin de
sıralandığı bir “sosyal medyada yapılacaklar” listesi hazırlanmalı. Aşağıda 10
maddelik bir liste yer almakta:
1. Twitter Fotoğrafınızı Kontrol Edin
Sosyal medyada, insanlar
hakkınızda oldukça az ipucuna sahiptirler. İletişim kurarken ne ses tonunuz ne
de değişen surat ifadeniz görünür. Bu yüzden iyi bir amaca hizmet etmek için
Twitter’daki standart yumurta avatarını bir fotoğrafla değiştirmenizde fayda
var.
2. Daha İyi Bir Twitter Profili Yazın
2. Daha İyi Bir Twitter Profili Yazın
Profilinizi yazmak için
sadece 160 karaktere sahip olduğunuzdan, kelimelerin seçimine çok daha fazla
özen göstermelisiniz. Fakat bu kısmı boş bırakmak kesinlikle başvuracağınız bir
seçenek olmamalı. Fotoğrafı olmayan bir takipçi gibi, profil tanımı olmayan bir
kullanıcı da takipçiniz tarafından engellenmek için geçerli bir sebep.
3. Bir LinkedIn Profili Edinin ve Bunu Besleyin
Son
araştırmalar gösterdi ki; her 10 şirketten 8’i istihdam süreçlerinde LinkedIn’e
başvurmakta. Aktif olarak bir iş arama sürecinde olun ya da olmayın, LinkedIn
sizin özgeçmişinizin sağlam bir uzantısıdır. Bu alanda muhakkak bir profile
ihtiyacınız var.
4. Bir Blog ya da Web Sitesi Açın
Bu, kişilerin profosyonel anlamda bir hızlanma sürecine geçmelerinin akıllıca bir yolu olarak kabul edilir. Uygun araç ve yazılımlarla, yeteneklerinizi, uzmanlıklarınızı ve ayırt edici bir özellik olan gönüllü aktivitelerinizi sergileyebileceğiniz bir web sitesi kurmak oldukça kolay. Bu yüzden, eğer kendi işiniz yoksa bile, görsel olarak çekici olan ve sizi yansıtan bir sayfanın sahibi olmak, günümüz rekabetçi pazarında harika bir fikir.
5. Buffer Kullanın
4. Bir Blog ya da Web Sitesi Açın
Bu, kişilerin profosyonel anlamda bir hızlanma sürecine geçmelerinin akıllıca bir yolu olarak kabul edilir. Uygun araç ve yazılımlarla, yeteneklerinizi, uzmanlıklarınızı ve ayırt edici bir özellik olan gönüllü aktivitelerinizi sergileyebileceğiniz bir web sitesi kurmak oldukça kolay. Bu yüzden, eğer kendi işiniz yoksa bile, görsel olarak çekici olan ve sizi yansıtan bir sayfanın sahibi olmak, günümüz rekabetçi pazarında harika bir fikir.
5. Buffer Kullanın
Bütün sosyal paylaşım
araçlarının içerisinde olmak neredeyse imkânsız. Fakat bu araçlardan özellikle
bir kaçı, içerik paylaşımını fazlasıyla kolaylaştırıyor ve keşfedilmeye
gerçekten değer. Buffer, paylaşım sürecinde, paylaşacaklarınıza dair “ne, ne
zaman ve nerede” seçeneklerini size sunan harika bir platform. Buffer ile
sadece birkaç dakika içerisinde, Facebook, Twitter ve LinkedIn üzerinden harika
veriler için ön yükleme yapabilirsiniz.
6. HootSuite Kullanın
Gün ve saat bakımından
programlanabilen bir paylaşım platformu kullanmak istiyorsanız, bir seçeneğimiz
de HootSuite. HootSuite, takip ettiğiniz kişiler ya da üzerinde konuşulmuş
tweetleriniz veya belli bir hashtag kullanan tweetler gibi, sadece sizin görmek
istediğiniz tweetleri seçmenize izin verir. Buffer gibi, HootSuite de oldukça
iyi çalışan bedava sürümlere sahip.
7. Fotoğraflarınızı Instagram ya da Pinterest gibi Platformlarda Paylaşın
7. Fotoğraflarınızı Instagram ya da Pinterest gibi Platformlarda Paylaşın
Fotoğraf paylaşımı ve diğer
görsel içerikler, sosyal medyanın en sihirli taraflarından biri. Bu sitelerden
her ikisi de bu sihiri fazlasıyla kolaylaştırıyorlar.
8. Klout Skorunuzu Kontrol Edin
8. Klout Skorunuzu Kontrol Edin
İnsanların
sosyal medyada ne kadar etkili olduklarını ölçen bu sosyal site birçok
eleştiriye maruz kaldı, hala da kalmaya devam ediyor. Fakat bu tarz bir sosyal
etkililik ölçümünün kalıcı olmadığını düşünenin ve bunu yayanın tek ben
olmadığını düşünüyorum. Üzerinde düşünülürse, bukonsept aslında oldukça eski.
Sadece yeni gibi gözüküyor çünkü şimdi ileri teknoloji ile donanımlanmış
şekilde. Sosyal sınıf, bir mağara adamı bir diğerini, bir mamutun yünü için alt
etmeye çalıştığından beri mevcut. Şüphesiz ki bu sınıfsallığı ilan eden,
civardaki mağara kadınları. Ve şimdi, gruplar arasında kimin daha fazla etkiye
sahip olduğunu tahmin edin? : ) Kadınlar.
Neyse ki
türlerimiz çağımızda çok daha karmaşık. Klout da, biz karmaşık türlerin
söylediklerinin, paylaştıklarının etkililiğini değerlendirmek adına bir analiz
ve ölçüm şekli sunar.
9.
Kred’inizi Kontrol Edin
Kred,
farklı bir derecelendirme sistemiyle bir sosyal ölçümleme aracı. Klout’tan daha
detaylı ve saydam olan Kred, sizin kaç puana, neden sahip olduğunuzu gösterir.
Bununla birlikte bir takım eleştirilere de maruz kalmakla birlikte gene de
Klout ve Kred’i tanımaya değer.
10. Google
Alerts Hakkında Bilgi Toplayın
Kullanımı
kolay bu araç size bir araştırma sistemi sunar. Herhangi bir araştırma terimi
kullanmak mümkün. Online olarak ününüzün zirvede kalması için, isminiz
internette geçtiği zaman bunu size haber verecek olan Google Alert’i kullanmak
oldukça iyi bir fikir olabilir.
“
No comments:
Post a Comment