Bir kullanıcı adının arkasından, güvenlik kurallarını ihlal ederek Youtube’ta
kaba ve olumsuz yorumlar yapan insanların kim olduğunu hiç merak ettiniz mi?
Eğer YouTube bir yolunu bulabilseydi artık merak etmenize gerek
kalmayabilirdi.
Mashable tarafından yayınlanan bir rapora gore, YouTube,
kullanıcılarını, bir video yüklerken ya da onlara yorum yaparlarken, gerçek
isimlerini kullanmalarına zorluyor. Gerçek isim kullanmaya bir alternatif
olarak YouTube, kullanıcılara bir fotoğraf ya da Google Plus hesaplarını
kullanmalarını da öneriyor. Eğer bu öneri reddedilirse, kullanıcılar neden
reddettiklerini de seçmek zorunda kalıyorlar. (Google’ın YouTube’u 2006’da
1.65 Dolara satın aldığını hatırlatmakta da fayda var.)
YouTube’taki ileriye dönük değişikliklere nazaran
mühendis John Fisher şöyle düşünüyor: “Bu özellik, videolarınızın nasıl
göründüğüne ve YouTube’da nasıl keşfedildiğine dair daha fazla seçenek sunuyor.
Bununla birlikte, gerçek isimleri kullanmak herkes için geçerli değil. Belki
insanlar sizi YouTube kullanıcı isimlerinizle tanıyor. Belki isminizin YouTube
kanalıyla anılmasını istemiyorsunuz. YouTube’daki kullanıcı adınızı kullanmaya
devam etmeniz için sadece “ Gerçek ismimi kullanmak istemiyorum” uyarısına
tıklamanız yeterli.
YouTube’u, kimliklerini saklamak için kullananların
çoğunluğu yüzünden, sosyal medya bir dereceye kadar internet dünyası üzerinde
hakimiyet elde edebilmiştir. Kullanıcıların bazısı gönüllü olarak isimlerini
ifşa ederlerken bir çoğu da yorumlarını, kendi oluşturdukları kullanıcı
isimlerinin arkasından özgürce yapmaktadırlar. YouTube’un uygulamaya geçirdiği
yeni özellikle, yapılacak olan negatif
yorumlar, bu yorumlara herhangi bir tepki alınmamasını sağlayacak önlemlerle
yayımlanacak.
YouTube yorumcularının kendilerini deşifre etmelerine yönelik bu yeni
özellik, aynı zamanda, sosyal medyadaki markalar ve tüketiciler arasında daha
fazla bir transparanlık ve nezaketin önünü açıp açmayacağı sorusunu da akıllara
getiriyor. Markalar, tüketicilerle iletişim kurarlarken ve onların istek ve
ihtiyaçlarını dinlerken, genellikle Twitter, Facebook gibi sosyal medya
araçlarını kullanırlar. YouTube, şirketler için öncelikli bir sosyal medya
aracı değilken, yeni gelen bu transparanlık, eğer işe yararsa, daha
misafirperver bir ortamın kapısını açabilir.
Jamar Hudson, PRNews
No comments:
Post a Comment